IRT 3000

vsebina

100 let podjetja HASCO

15.02.2024

Le redka podjetja se danes lahko pohvalijo s stoto obletnico. Še manj pa je takih, brez katerih si sodobne industrije ne predstavljamo več. HASCO, čestitke ob častitljivem jubileju.

HASCO-100-Presse-13x18-EN

Christoph Ehrlich »S 100 idejami v preteklosti in 100 idejami za prihodnost bomo nadaljevali po izbrani poti! Naš cilj je, da kot pionir na področju izdelave kalupov tudi v naslednjih sto letih postavljamo inovativne mejnike v industriji,« je na spletni predstavitvi ob stoti obletnici podjetja HASCO dejal izvršni direktor Christoph Ehrlich.

Proizvodnim podjetjem družbe HASCO ni treba posebej predstavljati, industrija njene normalije in orodja uporablja že okroglih sto let. Pri čemer skoraj nihče ne ve, da so tudi nekateri danes povsem običajni izdelki, kot sta zaporna sklopka ali zaporna naprava, patentirane stvaritve podjetja iz Lüdenscheida v Nemčiji, ki je svoja vrata odprlo leta 1924.

Prav ste prebrali. Začetek podjetja HASCO je kakopak zgodba »iz delavnice«, kjer je Hugo Hasenclever že leta 1924 izdelal prve kalupe za obdelavo takrat novega materiala bakelit. Uspeh je bil hipen in je botroval ustanovitvi obrtnega podjetja, ki je nosilo njegovo ime, Hugo pa je stvari zastavil velikopotezno. Bili so zlati časi kovaštva, do leta 1930 je podjetje že postalo znano po svojih orodjih za stiskanje in brizganje, ki so bila desetletja zaščitni znak podjetja.

1924-HASCO-im-Jahre1924Hugo Hasenclever ustanovi obrtno podjetje

Prva prelomnica – patent za izdelavo normalij

Rolf HasencleverKo je leta 1957 Rolf Hasenclever prevzel vodenje očetovega podjetja, je že bilo moč slutiti prvo večjo preobrazbo. Rolf je namreč pogosto opazoval očeta in razmišljal v smeri, kako bi stvari poenostavil. To je veljalo tudi za orodja. Hasenclever mlajši je stavil na izdelavo standardiziranih orodnih delov – normalij, še več, prizadeval si je za mednarodno standardizacijo le teh. Vedel je namreč, da je poleg Nemčije svet še kako veliko tržišče. Leta 1960 je podjetje prejelo patentiralo modularni sistem za izdelavo normalij, standardnih enot kalupov, s katerim si je ustvarilo veliko konkurenčno prednost. Ta rešitev je namreč zamisel je povzročila revolucijo na trgu. To je bil mejnik, ki je utrl pot napredku in prehodu iz lokalnega obrtnega podjetja v globalno delujoče podjetje.

V naslednjih desetletjih nobeno podjetje ni tako močno zaznamovalo orodjarstva in industrije kalupov kot podjetje HASCO. Sledili so številni mejniki, ki so vedno znova dokazovali sloves pionirskega podjetja. Leta 1966 so predstavili stroj za natančno vrtanje s štirimi vreteni in stroj za brušenje lukenj. Leta 1970 je dodatno prednost podjetju zagotovila patentna prijava za stožčasta grelna telesa. Podjetje se je hitro širilo, tudi mednarodno, v zgolj desetletju je ustanovilo podružnice z lastnimi skladišči v Singapurju, Angliji in Franciji, kaj hitro pa tudi proizvodne obrate, saj je že leta 1980 ponujalo 60.000 standardiziranih orodnih delov (danes pa več kot sto tisoč). Le leto po tem, ko je 1983 vodenje podjetja prevzel Thomas Hasenclever, vnuk ustanovitelja, so zagnali tudi proizvodnjo v ZDA. Danes je podjetje z lastnim osebjem prisotno v 35 državah sveta.

1966

HASCO – svetovno zaščitena blagovna znamka, izpeljana iz priimka Hasenclever in besede CoZgolj kot zanimivost – ime HASCO, izpeljana iz priimka Hasenclever in besede Co (oznaka za podjetje), je svetovno zaščitena blagovna znamka postalo šele leta 1969.

Pionirji tudi na področju digitalizacije

V podjetju HASCO so bili daljnovidni. Ne le, da so kraljevali v analogni dobi izdelave orodij in kalupov, prvi so se lotili tudi digitalizacije svojega poslovanja – in sicer že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja! Kot knjige debele kataloge orodij in gradnikov, ki so že takrat šteli več deset tisoč izdelkov, so ponudili tudi na disketah.

1980-neues-ZentrallagerNovo osrednje skladišče na sedežu v mestu Lüdenscheid – povišanje zmogljivosti iz 30.000 na 60.000 standardiziranih orodnih delov

Razvoj se ni ustavljal. Podjetje HASCO je postavilo inovativne standarde za vse lažje oblikovanje izdelkov in procesov za oblikovalce, izdelovalce kalupov in brizgalnih strojev. Prepričali so tudi inženirje, že leta 1997 so omogočili načrtovanje standardiziranih 3D-orodnih delov HASCO na delovni postaji Uni Graphics, dve leti pozneje pa poskrbeli še za predstavitev univerzalnega 3D-modula HASCO za vmesnike Step, ParaSolid, SAT in Iges ter podporo številnim CAD-orodjem.

1997-2000-CADPrvi modul za izdelavo standardiziranih 3D-orodnih

delov HASCO za Uni Graphics

Slogan »Enabling with System« (prevod: omogočanje s sistemom) v samo treh besedah opisuje, kako je podjetje HASCO v 100 letih s svojim pionirskim in izumiteljskim duhom vedno začrtalo pot celotni veji industrije in to počne še danes kot vodilni proizvajalec standardiziranih, modularno strukturiranih standardnih orodij in pomožnih komponent.

Pionirski korak na področju digitalizacije je sledil zopet leta 2015, ko je podjetje povsem avtomatiziralo svoje prodajne procese. Vsa orodja in normalije so kupci preprosto naklikali prek spleta in njihovo ujemanje lahko tudi preverili prek spletne aplikacije. Danes večina podjetij pozna rešitev HASCO SET – standardno inženirsko orodje za konstruktorje in izdelovalce kalupov, ki tem močno olajša delo z namenskimi procesi in gradniki. Pri tem jim je v pomoč tudi najnaprednejši spletni portal v industriji, katerega največja odlika je bržkone ta, da v realnem času prikazuje razpoložljivost delov in orodij – kar kupec v danem trenutku klikne, tudi dobi.

HASCO-WEB2315-MouldMaking-Detail-v02HASCO SET – standardno inženirsko orodje brez povezave za konstruktorje in izdelovalce kalupov

Recept za uspeh: razumevanje potreb strank

V zadnjem desetletju se je podjetje HASCO močno posvetilo tako proizvodnji kot logistiki, saj želi, da naročeni izdelki kar najhitreje pridejo do kupcev. V tem pogledu podjetje že izkorišča tudi tehnologije umetne inteligence ter podpira strojno učenje v proizvodnji in logistiki, s katerim dosega višjo hitrost in večjo natančnost.

Ehrlich je na dogodku za novinarje izpostavil tudi recept za uspeh podjetja: »HASCO se od konkurentov loči predvsem po globini razumevanja strank, njihovih potreb in zahtev. Da pripravimo ustrezno tehnično rešitev, mora sodelovati veliko ljudi z različnimi znanji. Vsako sodobno orodje je ekipno delo, pomembno pa je tudi, da govorimo isti jezik kot stranke – lokalni in tehnični.«

SOL-436x270px

Kaj pa prihodnost, je zanimalo vse prisotne? »Recept za naslednjih sto let je ohraniti inovativnost in samostojnost. To je naš DNK.«

Miran Varga

Za več informacij o HASCO obiščite: www.hasco.com

ar©tur 2021