IRT 3000

vsebina

Marketinške ekipe spremljajo sueški zastoj, teksaške zime in digitalno pismenost inštalaterjev

12.04.2021

Popoldne se zaključuje drugi dan slovenske B2B konference. Društvo za marketing Slovenije je v dveh dneh gostilo 15 sogovornikov, ki so delili izkušnje iz svojih organizacij, kako so v letu epidemije z domiselnimi virtualnimi rešitvami dosegli svoje kupce na B2B medorganizacijskih trgih. Esther Spanjer je delila izkušnjo globalnega podjetja Micron Technology, ki se je ob epidemiji odzivalo še na družbena gibanja, teksaško zimo in sueški zastoj, Mito Mihelič iz nemškega podjetja Maschinenraum pa je nanizal nekaj realnih življenjskih primerov, ki preprečujejo selitev poslovanja na splet.

Lea LipovšekProizvodna in razvojna podjetja so v zadnjem letu epidemije ostala pred izzivom, kako s sodobnimi virtualnimi orodji svoje izdelke in storitve pripeljati do uporabnika, partnerja in kupca. Podjetja so se z dobrim marketingom prilagodila in v današnjih razmerah uspešno razvijajo in lansirajo nove izdelke. »Če smo do lani še razmišljali, kako digitalni procesi ne delujejo na B2B medorganizacijskih trgih, se je z epidemijo zgodila virturealnost. Vsi smo se premaknili na splet. Izhodišče je bilo za vse enako, zato ni bilo možnosti, da bi nas kdo prehitel s starimi metodami. Edina opcija za podjetja je bila, da se prilagodimo,« je na B2B konferenci, ki jo organizira Društvo za marketing Slovenije, poudarila Lea Lipovšek, vodja B2B središča v Društvu za marketing Slovenije, sicer partner marketing advisor for CEE multi country v Microsoftu. Vsebino letošnje dvodnevne konference so posvetili virturealnosti in povezovanju s kupci, ko so ti fizično nedosegljivi.

Digitalizacija se lahko zalomi pri prižigu kamere in zvoka

Esther SpanjerEsther Spanjer, direktorica poslovnega razvoja v družbi Micron Technology, proizvajalec pomnilniških čipov, je predstavila, pred kakšne izzive so bili postavljeni kot globalno podjetje, ki zaposluje več kot 40 tisoč zaposlenih po svetu. In kakšne trende ter svetovna makroekonomska dogajanja morajo spremljati v podjetju. Lani so jih tako prizadele sankcije ZDA in prepoved prodaje Huaweiju, družbena gibanja v ZDA, ki imajo pri takšnem številu zaposlenih velik vpliv na organizacijo, zimske nevihte v Teksasu, ki so ustavile proizvodnjo njihovega konkurenta, njim pa povečale povpraševanje in zahteve po povečani proizvodnji, zastoj v Sueškem kanalu, ki je ustavil nabavno verigo, v času covid-19 pa spremenjeni trendi, ko so ljudje kupovali več prenosnih računalnikov, manj mobilnih telefonov in avtomobilov.

Mito MiheličŽe prvi dan konference se je Mito Mihelič, vodja strateškega dizajna v podjetju Maschinenraum, dotaknil digitalizacije procesov, predvsem pa realnih življenjskih ovir, s katerimi se podjetja tu srečujejo in nanizal nekaj primerov; ko si na video konferenci, imajo inštalaterji oz. obrtniki pogosto težave pri vklopu kamere in zvoka, zato ne morejo izvesti izobraževanja, ali primer, da ne uporabljajo in ne potrebujejo odlične aplikacije za naročanje storitev, saj se v praksi izkaže, da imajo že za dve leti vnaprej rezervirane termine, naročanje pa opravljajo še vedno prek stacionarnih telefonov. »Potencialnih kupcev ne nagovarjamo na podlagi naših produktov, za katere menimo, da so primerni zanje. Nagovarjamo jih skladno z njihovimi vedenjskimi značilnostmi, demografsko sliko in stopnjo digitalne pismenosti,« je povedal Mihelič.

Inovacije dobijo končno podobo v sodelovanju s kupci

Maria Giovanna SandriniLansko leto digitalizacije je bilo tudi leto večje ozaveščenosti o pomenu trajnosti in transparentnosti organizacij v odnosih do vseh deležnikov. O tem je govorila Maria Giovanna Sandrini, direktorica korporativnega znamčenja in komunikacije v podjetju Aquafil, vodilnega podjetja na področju sintetičnih vlaken, ki posluje tudi v Sloveniji. Leta 2017 je EU pripravila smernice o trajnostnem poročanju za podjetja, že desetletje pred tem pa je podjetje Aquafil izdalo svoje prvo trajnostno poročilo in se med prvimi v Italiji usmerilo v model trajnostnega poslovanja. »Sam ne moreš biti trajnosten. Potrebuješ vse v verigi, še tiste pred tabo in tiste za sabo,« je ključno miselnost v trajnostnem prehodu izpostavila Sandrini.

Gorazd LampičSlovenski primer spreminjanja na bolje pa je predstavil Gorazd Lampič, soustanovitelj in direktor podjetja Elaphe, ki od leta 2006 z razvojem lastnega pogonskega sistema inovira v industriji električnih vozil. Še posebej je poudaril izkušnjo iz sodelovanja z velikimi in tradicionalnimi avtomobilskimi velikani, ko je potrebno predstavljati nove rešitve kot prototipe, ki bodo šele z njihovimi znanji postali končna rešitev prilagojena njihovim potrebam. Dodal je, da je pomembno v prvi plan postavljati vizijo spreminjanja sveta na bolje, šele za tem pa proces. »Če začneš z mislijo, da so razvoj pogonskega kolesja sanje vsakega inženirja, bodo ljudje tudi lažje razumeli vse izzive in prepreke na poti do končne rešitve. Brez takšne vizije bi lahko videli samo nerešene probleme,« pravi Lampič.

Prvi dan konference so nekaj praktičnih nasvetov o izvedbi spletnih dogodkov predstavili še Matevž Ambrožič iz podjetja PharmaLinea, Mateja Panjan in Anja Babič iz podjetja Danfoss Trata, David Balažic iz podjetja Consalta in Nasti Šušnjara, direktorica marketinga v podjetju Zebra BI, ki je predstavila, kako z dobro vsebino (izobraževalno, zabavno, strokovno) doseči kupce. Drugi dan konference pa so nastopili še Maja Lotrič iz podjetja Lotrič Meroslovje, Jasna Suhadolc, Actuado, David Rozman, DIH Technologies Co., Alenka Bizilj Kavrečič iz podjetja Iskraemeco, Anja Molan Bohorč iz podjetja NiceLabel in Kyle Jepson iz podjetja HubSpot.

Govorniki/-ce s konference so vam v naslednjih dneh še na voljo za pogovor. Za povezavo z njimi in dodatne informacije se obrnite na komunikacije@mediade.si ali 041 213 451, Matjaž Kljajić.

ar©tur 2021