IRT 3000

vsebina

Gazela TPV nadgrajuje pametno tovarno

03.04.2017

Slovenska podjetja, ki neposredno delajo z avtomobilskimi giganti, se pripravljajo za prihodnost, tudi novomeški TPV, ki bo jutri položil temeljni kamen za proizvodno-logistični center.

Še ena gazela bo potem, ko je to nedavno uspelo zlati gazeli 2011 KLS Ljubno, zagnala proizvodno-logistični center. Novomeška skupina TPV, ki proizvaja avtomobilske komponente in lahke tovorne prikolice, jutri na Veliki Loki pri Trebnjem polaga temeljni kamen novega objekta, ki bo imel 7300 kvadratnih metrov uporabnih površin.

»Novogradnja je nujna, saj pokamo po šivih,« je slikovit dr. Tomaž Savšek, pomočnik direktorja. Ob tem poudarja, da bo proizvodno-logistični center še sodobneje opremljen in pomeni logično nadaljevanje dosedanje robotizacije in digitalizacije procesov. »Imamo devetdeset robotov in vpeljano digitalizacijo, nekaj prostora imamo še pri izboljšanju medsebojne povezanosti,« pojasnjuje dr. Savšek.

Danes za čas po letu 2020

tpvSkupina TPV je lani ustvarila 139,86 milijona evrov prihodkov, kar je dobrih 10 milijonov več kot leta 2015, in 3,285 milijona evrov dobička oziroma 10,22 milijona evrov EBITDA. Skupina v celoti zaposluje 1166 ljudi, v matičnem podjetju TPV, ki je bilo leta 2009 nominirano za gazelo dolenjsko-posavske regije, pa 965 sodelavcev.

Prisotni so na petih lokacijah v Sloveniji, poleg Novega mesta še v Brežicah, Suhorju, na Veliki Loki in Ptuju ter Kragujevcu. Menedžment podjetja, ki ga od julija lani vodi Marko Gorjup, ki je nasledil dolgoletnega direktorja Vladimirja Gregorja Bahča, za letos zaradi pozitivnih razmer v avtomobilski industriji napovedujejo petodstotno rast prihodkov na ravni celotne skupine, prav tako načrtujejo rast dobička.

So razvojni in predrazvojni dobavitelj v avtomobilski industriji, kar pomeni, da s proizvajalci vozil aktivno sodeluje pri snovanju, razvoju in proizvodnji najsodobnejših vozil. Zagotavljajo jim komponente, kot so sklopi karoserije ter podvozja, komponente in elementi avtomobilskih sedežev ter tesnila motorjev.

Sicer pa razvojnim kompetencam TPV zaupajo proizvajalci vozil za najprestižnejše blagovne znamke, kot so BMW, Mercedez-Benz, Rolls-Royce, Jaguar, Renault, Volvo. »Razvijamo izdelke za avtomobile, ki jih bodo začeli proizvajati šele čez pet let,« poudarjajo v TPV, ki je sicer za odličnost v poslovanju leta 2012 dobil najvišje državno priznanje PRSPO.

Z zagonskim podjetjem do uspešnice

Ker je razvoj novih materialov ključnega pomena za razvoj družbe, je TPV te dni postal član konzorcija MARTINA. Program MARTINA (MAteRiali in Tehnologije za Nove Aplikacije), katerega nosilec je Inštitut za kovinske materiale in tehnologije – IMT, je osredotočen na razvoj novih materialov kot končnih produktov.

Globalni trendi razvoja materialov so usmerjeni v nove multifunkcionalne visokotrdnostne materiale, ki omogočajo razvoj novih aplikacij ob manjši porabi osnovnih surovin, manjši porabi energentov, z boljšo reciklabilnostjo in zmanjšanim vplivom na onesnaževanje okolja. TPV je tudi eden od družbenikov v razvojnem podjetju SiEVA, v sklopu katerega razvija tehnološke kompetence in sodeluje v raziskovalnih projektih, kot je EVA4green, kjer razvijajo komponente za ekološko varen avtomobil za zeleno mobilnost.

Sicer pa tudi TPV živi neke vrste bimodalno življenje, saj razvija in ponuja tudi celovite rešitve za upravljanje proizvodne logistike, kjer so avtomatsko vodena vozila eden ključnih produktov. Novomeška družba je namreč skupaj z lokalnim zagonskim podjetjem IKU razvila rešitve avtomatizacije z avtomatsko vodenimi vozili AGV in avtomatsko vodeno vozilo Optimatik 160. »Naša odločitev, da sodelujemo z IKU, se je izkazala za pravo, rešitev so že uvedli tudi v Renaultovi tovarni Revoz. Zanjo se zanimajo tudi drugi evropski proizvajalci vozil in njihovi dobavitelji,« poudarja Savšek.

vir: www.dnevnik.si

ar©tur 2021