IRT 3000

vsebina

Dosegamo rast, a je ta lahko višja in hitrejša

06.09.2016

Na Managerskem kongresu 2016 je vodstvo Združenja Manager predstavilo razloge za optimizem v gospodarstvu. TI izhajajo iz pozitivnih trendov: rasti izvoza, plač in konkurenčnosti. A rast bi bila ob pravih ukrepih države lahko višja. Tudi prvič izmerjeni digitalni indeks slovenskih podjetij potrjuje, da vzvodi rasti še niso izkoriščeni.

Predsednik Združenja Manager Aleksander Zalaznik je v uvodu osvetlil razloge za optimizem v slovenskem gospodarstvu: »Osnovan je na realnih kazalnikih kot je naraščajoč bruto družbeni proizvod, ki bo letos skupno zrastel za 2,3 % in dosega raven iz leta 2008, a na bistveno drugačnih temeljih. Če je leta 2008 rast temeljila na prekomernem zadolževanju podjetij, letošnja temelji na izvozu in pravilno strukturiranem kapitalu. Izvoz je zrasel za pet odstotnih točk, plače rastejo za 2 do 3 odstotke, Slovenija se je na lestvici svetovne konkurenčnosti za leto 2016 IMD povzpela za šest mest, na lestvici Svetovnega gospodarskega foruma pa za kar 11.«

Pri tem, pravi, ne gre le za uspešna podjetja, temveč uspešno Slovenijo: »Zanjo je predpogoj uspešno gospodarstvo, ki ustvarja dobiček in delovna mesta. Potrebujemo pa zadostno podporo države, ki lahko s konkurenčno davčno zakonodajo, internacionalizacijo šolstva, liberalizacijo predpisov za lažje uveljavljanje novih digitalnih storitev in produktov, poskrbi za pospešitev rasti.«

Bolj digitalizirana podjetja uspešnejša in manj tvegana
Po raziskavi AT Kearney in Združenja Manager ima v Sloveniji le 25 % podjetij pripravljeno digitalno strategijo kot del celostne strategije. Marko Derča, podpredsednik v A.T. Kearney Svetovanje zato poudarja, da se slovenska podjetja naloge vključevanja digitalizacije v strategijo in poslovno okolje še niso lotila dovolj ambiciozno: »Podjetja v Sloveniji sicer pričakujejo, da bo tema digitalizacije na agendi managerjev v naslednjih treh letih pridobila na pomembnosti, hkrati pa se zavedajo, da njihovi poslovni procesi potrebujejo spremembe. Digitalne strategije se pripravljajo, a rezultati v podjetjih trenutno še niso vidni. Zaradi vsega omenjenega slovenska podjetja v povprečju zaostajajo za razvitejšimi trgi pri izkoriščanju digitalnih priložnosti. Pričakujemo lahko, da bodo trendi digitalizacije najmočneje vplivali na podjetja v panogah IT, telekomunikacij, financ, zdravstva in medijev.«
Analiza družbe Bisnode, v kolikšni meri se vlaganja slovenskih podjetij v tehnološki razvoj povratno odražajo na uspešnosti poslovanja, potrjuje, da imajo podjetja, ki so vodilna po tehnološki razvitosti, učinkovitejše poslovanje in dosegajo višjo dobičkonosnost ob nižjem tveganju poslovanja kot to velja za tehnološko srednje ali manj razvite družbe. »Tehnološko napredne družbe so v vseh analiziranih pogledih ocenjene bolje ali vsaj enako kot tehnološko manj napredne družbe,« je izpostavila Maria Anselmi, direktorica Bisnode Southern Markets.

Novi dejavniki uspeha vodenja: odnosi in uravnoteženo vodenje
Andrej Božič, generalni direktor Steklarne Hrastnik in Manager leta 2016 je osvetlil, da so bili za uspeh Steklarne Hrastnik ključni dejavniki, ki so bili sprva prepoznani kot neobičajni. Po njegovem sta za uspeh podjetja ključna spoštovanje in zaupanje. »Ko prideš v novo okolje, moraš najprej izkazati spoštovanje do trdega dela. Začneš delati na odnosih in vzpostaviš zaupanje. Potem lahko začneš uvajati spremembe. Iščeš stvari, ki so, ne pa tistih, ki jih ni. Če je to kar skupaj počnemo, smiselno za večino, potem je podjetje uspešno. Iz 4,4 milijonske izgube, smo prišli do 6,2 milijona evrov čistega dobička v lanskem letu. Rezultati so posledica. In so trajnejši, ker se več ljudi bori zanje.«

Vanja Lombar, direktorica podjetja OMV Slovenija, ki je prejelo letošnje priznanje Managerkam prijazno podjetje, dokazuje, da lahko ženske uspešno vodijo tudi velike gospodarske družbe: »Naša družba deluje v tehnični branžni, v kateri je zastopanost žensk precej nizka. Prav zato v sklopu naše matične družbe že več let poteka poseben program Gender Diversity, ki spodbuja uravnoteženo zastopanost spolov na vseh organizacijskih ravneh v družbi. Na globalni ravni v družbi OMV 30 % vseh zaposlenih predstavljajo ženske. V OMV Slovenija je številka še višja, saj je med vsemi zaposlenimi kar 60 % žensk, v ožji vodstveni strukturi pa 50 % žensk.« Omenila je tudi, da morajo managerke postati bolj zahtevne do sebe in se izpostaviti takrat, ko se jim ponudi priložnost.

Da sodobni pristopi k vodenju prispevajo k rasti in uspehu, kažejo rezultati podjetij, ki jih vodijo člani Združenja Manager. Raziskava družbe Bisnode razkriva, da podjetja, ki jih vodijo člani Združenja Manager, glede na povprečje slovenskega gospodarstva dosegajo za 30 % višjo dodano vrednost na zaposlenega, za 46 % višje prihodke na zaposlenega, dobiček je višji za 181 % (izločene so visoke izgube TEŠ in HSE). »Pri tem ne gre le za rezultate, temveč spremljamo tudi način, kako so ti doseženi. Lani izvedena raziskava Profiles Slovenija pokaže, da so člani Združenja Manager bolj karizmatični vodje in dajejo večji poudarek etičnosti pri poslovanju,« je predstavila Sonja Šmuc, izvršna direktorica Združenja Manager.

Priloge:
• PPT izročki novinarske konference
• Fotografija udeležencev novinarske konference, z leve proti desni: Marko Derča, podpredsednik v A.T. Kearney Svetovanje; Sonja Šmuc, izvršna direktorica Združenja Manager; Vanja Lombar, direktorica, OMV Slovenija, Managerkam prijazno podjetje; Aleksander Zalaznik, Danfoss Trata, predsednik Združenja Manager; Maria Anselmi, direktorica Bisnode Southern Markets in Andrej Božič, generalni direktor, Steklarna Hrastnik, Manager leta 2016.
• Fotografija prejemnikov priznanja Managerkam prijazno podjetje in Manager leta

Foto: Barbara Reya

Program kongresa: www.managerski-kongres.si
Informacije: Edita Krajnović │040 488 040 │ komunikacije@zdruzenje-manager.si  

ar©tur 2021