IRT 3000

vsebina

Japonski lastniki jih vse bolj upoštevajo

07.11.2016

Prihodnjo pomlad bo jasno, ali bosta Slovenija in Japonska res izpeljali projekt na področju pametnih omrežij, ki naj bi bil vreden okoli 50 milijonov evrov. Zeleno luč bo sicer dala šele študija izvedljivosti, ki jo bodo najprej izvedli v skladu z maja podpisanim sporazumom med agencijo Spirit in japonskim Nedo.

Prihodnjo pomlad bo jasno, ali bosta Slovenija in Japonska res izpeljali projekt na področju pametnih omrežij, ki naj bi bil vreden okoli 50 milijonov evrov. Zeleno luč bo sicer dala šele študija izvedljivosti, ki jo bodo najprej izvedli v skladu z maja podpisanim sporazumom med agencijo Spirit in japonskim Nedo. Skupen projekt je lahko prava prelomnica v gospodarskem sodelovanju med Slovenijo in Japonsko, saj so možnosti na tem področju glede na položaj Slovenije in njeno razvitost slabo izkoriščene.

.14_06_16_D_300.thumb-300x210.png»Medtem ko imajo Madžarska, Slovaška in Češka nekaj sto japonskih investicij v proizvodnjo, je Slovenija tu daleč zadaj. Četudi gre za enega največjih svetovnih investitorjev, enega takih, ki so kvalitetni in delajo dolgoročno, Japonsko močno zanemarjamo,« meni Miran Skender, podjetnik in nekdanji slovenski veleposlanik v Tokiu.

Plod uspešnega sodelovanja z Japonci sta ribniški Yaskawa Ristro, ki skrbi za inženiring in proizvodnjo robotskih celic ter razvojne programske storitve za vsa Yaskawina hčerinska podjetja v Evropi, in Yaskawa Slovenija, ki skrbi za prodajo v Sloveniji in državah nekdanje Jugoslavije. Po besedah izvršnega direktorja Huberta Koslerja bi podjetji lahko dosegli 10-odstotno rast prihodkov, kar pa bo jasno šele ob koncu poletja. »Yaskawin delež v Evropi že raste, posledično tudi mi, ki smo izvozniki, dobivamo več naročil. Sodeč po poslovanju in naročilih, ki jih ima do konca avgusta Yaskawa Ristro, bi bili lahko optimisti, saj smo že dosegli zastavljene cilje in bi v prvem polletju poslovnega leta imeli okoli 11 milijonov evrov prometa, vendar pa se bomo morali v drugi polovici našega poslovnega leta, ki se začne po 31. avgustu, pošteno boriti za nove posle. Pri nas so naročila namreč znana samo za tri mesece vnaprej,« pojasnjuje Kosler, ki je skupaj s 105 sodelavci v Yaskawi Ristro lani ustvaril za dobrih 20 milijonov evrov.

Več  >>

ar©tur 2021