IRT 3000

vsebina

Manager leta 2014 je Branko Rožič, direktor Količevo Kartona

07.11.2016

Upravni odbor Združenja Manager je za Managerja leta 2014 imenoval

Branka Rožiča, direktorja Količevo Kartona. Priznanje bo podeljeno na Managerskem kongresu v četrtek, 25. septembra, v Portorožu. Na kongresu bo objavljeno tudi podjetje, ki je letošnji prejemnik priznanja Managerkam prijazno podjetje.

Upravni odbor Združenja Manager je za Managerja leta 2014 imenoval
Branka Rožiča, direktorja Količevo Kartona. Priznanje bo podeljeno na Managerskem kongresu v četrtek, 25. septembra, v Portorožu. Na kongresu bo objavljeno tudi podjetje, ki je letošnji prejemnik priznanja Managerkam prijazno podjetje.

.kolicevo.thumb-212x238.jpg

Branko Rožič, po izobrazbi strojni inženir, je prevzel vodenje Količevo Kartona leta 1995, ko je bilo podjetje s 386 zaposlenimi še v lasti italijanske skupine Sarrio/Saffa. Tistega leta je izguba presegala 2,6 milijona evrov. Tovarna je bila stroškovno neučinkovita, nekonkurenčna, prezadolžena, proizvodne zmožnosti so presegale tržne potrebe, tehnološka opremljenost je bila skromna. Z uspešno preobrazbo danes družba Količevo Karton pod 19-letnim vodstvom direktorja Branka Rožiča dosega odlične poslovne rezultate in izjemno dodano vrednost, je izrazito izvozno usmerjena, proizvodno učinkovita in svetovno konkurenčna družba, ki gradi svoj uspeh na znanju in kompetentnosti svojih zaposlenih.
Med najučinkovitejšimi evropskimi papirnicami Količevo Karton je danes največja in tudi najučinkovitejša slovenska papirnica. Promet je lani presegel 140 mio evrov in se od leta 2011 povečal za četrtino, donosnost kapitala presega 10 % in še raste, zaposlenost je stabilna, plače so nad panožnim povprečjem, operativni dobiček bo letos kar za 40 % nad načrtovanim. Izstopa podatek, da bo dodana vrednost, ki je še lani znašala 86.500 evrov na zaposlenega, letos krepko presegla 100.000 evrov, kar za trikrat presega slovensko panožno povprečje in je vrhunski rezultat tudi v evropskem merilu.
Po uspešni sanaciji še ena največjih naložb v Sloveniji
Preobrazba podjetja, ki izdeluje premazne kartone, je zahtevala tako dosledno delo na stroških in produktivnosti kot optimizacijo proizvodnega programa in usmeritev na trge, ki so Količevo Kartonu priznali višje cene. Že leta 1996, po dobrem letu vodenja Branka Rožiča, je papirnica rdeče številke zamenjala s črnimi. Vse od takrat poslujejo z dobičkom - prenesli so tudi udarec globalne krize, ki je konec leta 2008 in v začetku 2009 prepolovila proizvodnjo - in skokovito izboljšujejo svojo konkurenčno formo. Lani so ustvarili 10 milijonov evrov čistega dobička, letos bo rezultat še bistveno višji.
Pomemben mejnik v razvoju družbe je bila 46-milijonska naložba v prenovo osrednjega stroja leta 2011. Eno največjih industrijskih naložb tega leta v Sloveniji so v celoti pokrili z lastnimi finančnimi sredstvi in sredstvi koncerna. Posodobitev proizvodnje je omogočila, da poleg recikliranih kartonov izdelujejo tudi kartone iz svežih vlaken, s čimer dosegajo višje cene in višjo dodano vrednost brez količinskega povečevanja proizvodnje ter se umeščajo med pomembnejše evropske proizvajalce premaznih kartonov.
Vpetost v mednarodni koncern
Od leta 1998 je Količevo Karton v lasti uglednega avstrijskega družinskega koncerna Mayr-Melnhof s 9.500 zaposlenimi po vsem svetu, letnim prometom v višini skoraj dveh milijard evrov in 132 mio evrov lanskega dobička. Vpetost v mednarodni koncern, ki sicer odloča tudi o strategiji in razvoju hčerinskih podjetij, ima za Količevo Karton pomembne prednosti, saj koncern skrbi za razvoj in globalno trženje, zagotavlja finančna sredstva za nove naložbe ter omogoča koristen ´benchmark˙ za proizvodnjo.
Zaposleni občutijo učinke uspeha
Uspeh podjetja temelji na znanju in kompetencah zaposlenih, zato v Količevo Kartonu poudarjajo pomen izobraževanja zaposlenih. Ko je bilo v Sloveniji ukinjeno formalno izobraževanje za papirničarje, so skupaj z drugimi partnerji iz dejavnosti podprli ustanovitev Kompetenčnega centra za razvoj kadrov v papirni industriji.
Podjetje zaposlenim nudi varnost zaposlitve, urejene delovne razmere in stimulativno nagrajevanje. Zaposleni namreč tudi finančno občutijo uspešnost podjetja: plače se od leta 2007 vsako leto v povprečju dvignejo za 5,4 %, z božičnico v višini povprečne plače in posebno premijo za uspešnost podjetja zaposleni prejmejo še med 5 in 12 % ustvarjenega dobička iz poslovanja.
Njihovi kartoni so na vseh celinah. Konkurenčna prednost Kartona Količevo je proizvodna in logistična odličnost ter kakovosti izdelkov. Kupcem iz prehrambne, farmacevtske, tobačne in kozmetične industrije zagotavljajo visok servis, s čimer v industriji, kjer stalne pogodbe niso običaj, ohranjajo in krepijo stabilnost naročil. S svojo kakovostjo in servisom so prepričali kupce iz preko 70 držav z vseh celin, kamor izvozijo preko 90 % vseh premaznih kartonov.
Tudi na področju ekologije so preudarni, saj se zavedajo, da papirnice obremenjujejo okolje in so velik porabnik energije. V zadnjih desetih letih so v zmanjševanje onesnaževanja okolja vložili 4,35 mio evrov. V primerjavi z drugimi evropskimi papirnicami se uvrščajo med energetsko učinkovitejše in napovedujejo, da v nasprotju z mnogimi drugimi konkurenti ne bodo imeli težav s postopnim zmanjševanjem emisij, kot jih do leta 2020 načrtuje EU.
Vodenje: doslednost, korektnost, zgled 62-letni Branko Rožič je svojo kariero začel sprva kot vzdrževalec v nekdanjem Tokosu. Vseskozi se je izobraževal ob delu in kasneje postal direktor podjetja. Po 21 letih je prestopil v Gorenje Tiki kot tehnični direktor, kjer je kasneje prevzel tudi vodenje družbe. Na mestu direktorja Količevo Kartona je od leta 1995 preizkusil tri tuje lastnike, v sedanji diviziji Mayr-Melnhof Karton pa je celo manager z najdaljšim direktorskim stažem.
Pod vsemi lastniki je ohranjal svoj način vodenja. Je dosleden, predvidljiv, tudi nepopustljiv. Ceni korekten in pošten odnos do sodelavcev, vodi z zgledom, strokovnostjo in poznavanjem vodenja. Za najvišjo vrednoto šteje pošten odnos do delodajalca in tovarne, njegova filozofija poslovanja pa je strnjena v misel, da je ključ uspeha ekonomika poslovanja, dodana vrednost pa alfa in omega dolgoročnega razvoja.
»Dodana vrednost je ključni pokazatelj tržne prodornosti produkta in učinkovitosti organizacije podjetja. Če je nizka, ostaja vse na nizki ravni, samo dolgovi nezadržno rastejo. Nasprotno pa je z visoko dodano vrednostjo dolgoročno zagotovljena prihodnost zaposlenih in podjetja,« pravi direktor Količevo Kartona Branko Rožič.

ar©tur 2021