IRT 3000

vsebina

ACS krepi svojo vlogo na področju trajnostne mobilnosti

07.11.2016

V juniju 2015 je Slovenski avtomobilski grozd (ACS) naredil štiri pomembne poteze za krepitev svoje vloge na področju trajnostne mobilnosti. Sodelovali smo pri ustanovitvi sekcije Trajnostna mobilnost CER, se v Parizu udeležili generalne skupščine Evropskega združenja za avtomobilsko dobaviteljsko industrijo (CLEPA), na investicijski konferenci Službe vlade RS za razvoj (SVRK) predstavili naše pobude za Strategijo pametne specializacije (SPS), za konec pa gostovali še na mednarodnem avtomobilskem forumu Autointegration 2015 v Rusiji.

ACS krepi svojo vlogo na področju trajnostne mobilnosti

V juniju 2015 je Slovenski avtomobilski grozd (ACS) naredil štiri pomembne poteze za krepitev svoje vloge na področju trajnostne mobilnosti. Sodelovali smo pri ustanovitvi sekcije Trajnostna mobilnost CER, se v Parizu udeležili generalne skupščine Evropskega združenja za avtomobilsko dobaviteljsko industrijo (CLEPA), na investicijski konferenci Službe vlade RS za razvoj (SVRK) predstavili naše pobude za Strategijo pametne specializacije (SPS), za konec pa gostovali še na mednarodnem avtomobilskem forumu Autointegration 2015 v Rusiji.


V začetku junija je ACS postal eden od ustanovitvenih članov sekcije Trajnostna mobilnost CER, pobudo za katero je dal Center energetskih rešitev (GIZ CER) v Ljubljani. Ustanovitev in zagon delovanja sekcije je spodbudil preboj električnih vozil na slovenski trg pod okriljem globalnih avtomobilskih znamk, zaradi katerih se v Sloveniji pospešeno razvija tako avtomobilska industrija kot javno omrežje polnilne infrastrukture za električna vozila. Poleg ACS so ustanovitveni člani sekcije podjetja Porsche Slovenija, Renault Nissan Slovenija, BMW, Petrol, BTC, Etrel in Plan-net solar ter Center odličnosti nizkoogljične tehnologije CONOT.

Pokritost aktivnih ponudnikov baterijskih električnih vozil globalnih avtomobilskih znamk, z organizirano prodajno mrežo, je v sekciji 100-odstotna. ACS in CONOT, ki združujeta prodorne, uspešne in mednarodno uveljavljene slovenske deležnike na področju električne mobilnosti v znanstveno akademski sferi in avtomobilski industriji, pa doprineseta vrednostno verigo znanja in kompetenc, ki bo Sloveniji s pomočjo električne mobilnosti omogočala doseganje makroekonomskih ciljev.

Na generalni skupščini Evropskega združenja za avtomobilsko dobaviteljsko industrijo (CLEPA), ki je 12. junija potekala v Parizu, je bil Dušan Bušen, direktor ACS, ponovno izvoljen za člana upravnega odbora CLEPA, za obdobje naslednjih dveh let. Glede na pozitivne trende zadnjih dveh let se po mnenju vodstva CLEPA tudi leto 2015 kaže kot obetavno za avtomobilske dobavitelje, sploh na področju trajnostne mobilnosti. To se pri delovanju dobaviteljev kaže predvsem z uspešnim razvojem tehnologij za nadaljnje zmanjševanje izpustov CO2, trendom, ki je vse bolj prisoten tudi pri nas.

Sredi junija je Služba vlade RS za razvoj (SVRK) organizirala Investicijsko konferenco na temo priprave Strategije pametne specializacije (SPS). ACS je na njej predstavil vse tri svoje pobude za SPS, s katerimi se je maja odzval na javni poziv za opredelitev perspektivnih tehnoloških področij in produktnih smeri. Pobuda ACS4ICOMP, ki sodi v domeno Pametne tovarne, ima cilj vzpostaviti sisteme za pametne tovarne, v katerih se bo razvijalo konkurenčne izdelke na tehnološko zahtevnejšem nivoju. Pobudi ACS4GREEN in ACS4LIGHT sodita v domeno Mobilnost. Prva teži k vzpostavitvi naprednih sistemov za zeleno mobilnost, druga pa se osredotoča na proizvodnjo lahkih materialov za vozila prihodnosti.

Prav domeni Pametne tovarne in Mobilnost spadata v prednostno področje (S)Industrija 4.0, ki je po mnenju Vlade gospodarsko najintenzivnejša razvojna prioriteta. Skupna Strategija pametne specializacije, v kateri bodo vključene perspektivne pobude z vseh prednostnih področij, bo predvidoma v mesecu juliju 2015 poslana Evropski komisiji. Po tem bo dokument obravnavala tudi Vladi RS. ACS že v tej začetni fazi vzpostavljanja SPS velja za ključnega partnerja na področju mobilnosti.

Konec meseca je direktor Bušen gostoval še na mednarodnem avtomobilskem forumu Autointegration 2015 v tehnološkem parku Zhigulevsk Valley v Togliattiju (Rusija), ki ga organizira Avtomobilski grozd regije Samara (ACSR). Tam je udeležencem foruma med drugim predaval o prednostih, ki jih za prihodnost avtomobilske industrije ponuja pridruževanje avtomobilskim grozdom. Aktivna vloga ACS na dogodku pa je prinesla nove tvorne vezi s proizvajalci in dobavitelji na ruskem trgu, katerim je sledil tudi slavnostni podpis sporazuma o sodelovanju med ACS in ACSR. Ta odpira dodatne globalne priložnosti za razvoj slovenske avtomobilske industrije in posledično lahko prinese tudi pozitivne vplive na razvoj naše trajnostne mobilnosti.

ar©tur 2021