IRT 3000

vsebina

Več žensk na vodstvenih položajih za donosnejše gospodarstvo

08.03.2017

V 90. letih je bilo v Sloveniji na vodilnih položajih več žensk kot danes. Da smo še precej oddaljeni od uravnoteženja, potrjuje tudi analiza pojavnosti žensk v medijih – razmerje strokovnjakinj in strokovnjakov znaša 4:1 v prid moških, tako v časopisih kot informativnih TV oddajah.

Ob današnjem mednarodnem dnevu žena je Združenje Manager organiziralo neformalni pogovor s predstavniki medijev o prisotnosti žensk na vodilnih položajih in v medijih. Združenje se s temo uravnoteženosti na vodilnih položajih aktivno ukvarja že od 90. let. Presenetljivo je, da je bilo  takrat na mestih odločanja več žensk kot danes. Dr. Sonja Robnik v svoji analizi ugotavlja, da 76 % delniških družb in 60 % družb z omejeno odgovornostjo na najvišjem mestu odločanja še ni imelo ženske. Po raziskavi, opravljeni za Združenje Manager, med 101 najuspešnejših podjetij iz leta 2014, jih je kar 81 % imelo le moške člane uprave.

 

V vseh državah sveta, ugotavljajo Združeni narodi, je prisotna neenakost med moškimi in ženskami, v škodo slednjih, vendar pa se Slovenija postavlja ob bok najboljšim državam: Svetovni gospodarski forum (WEF) jo po enakosti med spoloma uvršča na 9. mesto; Združeni narodi še višje. V Sloveniji je visok delež izobraženih žensk: po analizi statističnega urada ima terciarno izobrazbo 34 % Slovenk in 23 % Slovencev, kar je približno razmerje 2:1. Tudi delež zaposlenih žensk je visok; plačna vrzel pa je ena najnižjih na svetu. Še vedno pa je delež žensk na mestih odločanja v gospodarstvu majhen, nič bolje ni niti v politiki, kulturi in znanosti. »Slovencem je pomembna enakost, vendar pa se to na vodilnih mestih ne odraža,« komentira izvršna direktorica Združenja Manager mag. Sonja Šmuc. Po njenem mnenju se družba premalo ukvarja s vprašanjem zakaj so razlike med spoloma problematične, zato ostajajo zakoreninjene v družbi.

 

Svetovalna hiša McKinsey ugotavlja, da v kolikor bi države izboljšale enakost med spoloma samo na raven najboljše države v njihovi regiji, bi se lahko svetovni BDP do leta 2025 dvignil za 12.000 milijard dolarjev. Podobno ocenjuje tudi Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), da bi bil prirast svetovnega gospodarstva za 16 % višji. »Če del prebivalstva težje razvija svoje potenciale, vsi v družbi izgubljamo,« pravi Šmuc in dodaja, da v okoljih, odprtih do raznolikosti, nastane več ustvarjalnega kapitala.

confident-business-woman

 

Ženske redkeje sogovornice v medijih

Nataša Briški, Metina lista, je predstavila rezultate raziskave o pojavnosti managerk, ki jo pripravljajo v sodelovanju s podjetjem Kliping. Sprva so dve leti spremljali pojavnost ženskih sogovornic v televizijskih oddajah, in ugotovili, da je razmerje med ženskimi in moškimi strokovnjaki 1 : 4 v prid moških. Ženske so se pogosteje pojavljale kot komentatorke predvsem mehkih tem, kot so šolstvo, zdravstvo ipd., medtem ko so bile redkeje izpostavljene kot komentatorke gospodarskih tem.

 

Skoraj identično sliko kažejo najnovejši izsledki raziskave, v kateri od lanskega oktobra spremljajo vključenost ženskih kolumnistk, intervjuvank in komentatork v 11 slovenskih tiskanih medijih. Delež se giblje okoli 25 %, izstopajo pa Primorske novice, kjer je vključenost ženskih sogovornic februarja znašala 60 %. V 'trdih' temah, kot sta gospodarstvo in politika, prevladujejo moški sogovorniki – le 10-15 % je ženskih mnenj. Zakaj je prisotnost žensk v medijih pomembna tema? Ker medijska 'resničnost' hitro postane družbena resničnost oz. pri gledalcih sproža nekritično zaznavo sveta. »Škoda je izbrisati polovico talentov, zato ker imajo drug kromosom,« je komentirala Briški in dodala, da morajo ženske same veliko narediti na opolnomočenju, predvsem pa v razpravo vključevati tudi moške. Moški in ženske morajo skupaj iskati rešitve, pri čemer je pomembna tudi aktivna vloga medijev.

 

Združenje Manager ima v svojih vrstah trenutno 32 % članic, njihov cilj je doseči 40 %. »Glavni namen Sekcije managerk, ki znotraj združenja deluje že četrt stoletja, je, da je dolgoročno ne bomo več potrebovali. Sekcija se bo ukinila, ko se bo razmerje uravnotežilo,« poudarja njena sekretarka Mojca Podržaj.

Dodatne informacije:

Edita Krajnović, komunikacije
T: 040 488 040
E: komunikacije@zdruzenje-manager.si 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        

 


 

ar©tur 2021