IRT 3000

vsebina

Podjetja se zavedajo možnosti ponovnega vala okužb in se nanj pripravljajo

06.07.2020

»V digitalizacijo poslovanja so zdaj zagrizli vsi, drugače ne bo poslovanja ob morebitnem novem valu okužb« pravi direktor podjetja BASS Aleksander Bastl. O tem kako se pripraviti na nov val okužb in kaj so bili glavni izzivi med epidemije v prispevku spodaj.

723815.max-1280x1280Vedno bolj jasno je, da se razvojno naravnana podjetja hitro odzivajo na novo realnost. Med takimi je tudi podjetje BASS, ki na trgu zagotavlja informacijske rešitve v podporo poslovnim procesom podjetij. Direktor podjetja Aleksander Bastl je prepričan, da so ravno celovite in personalizirane sistemske rešitve v podjetju ključ do poslovnega uspeha.

Podjetje BASS tudi po epidemiji in v koronakrizi ostaja vodilna slovenska sistemska hiša za vpeljavo celovitih računalniških in informacijskih rešitev na ključ. Izstopajo predvsem na področjih komunalnega gospodarstva, masovnih obračunov in kompleksnih sistemov. Bastl pravi, da se uporaba informacijske tehnologije zdaj spreminja iz dneva v dan, to pa jim vselej postavlja nove izzive.

Z Aleksandrom Bastlom smo se pogovarjali tudi o naukih, ki jih podjetja lahko potegnejo iz krize, izzivih prihodnosti in pa kako se pripraviti na nov val okužb.

Vabljeni k branju!

Zaradi zamrznitve poslovanja so bila podjetja v šoku, številna krize na žalost ne bodo preživela. Kaj ste se vendarle naučili v obdobju epidemije?

Narejena je bila ogromna razlika med podjetji, ki so zadnja leta vlagala v digitalizacijo in mobilnost poslovanja in tistimi podjetji, ki so to venomer odlagali. Podjetja so pogosto govorila, da za to nimajo časa in denarja. Pravzaprav je pri tem šlo predvsem za izgovore, da se izognejo spremembam in uvajanju novih tehnologij. Ljudje so po naravi radi v coni udobja in če ni dovolj velike prisile, se upirajo napredku. A vendar vsi vemo da so edina stalnica spremembe in razvoj, torej koraki naprej.

Razvojno naravnana podjetja so že po nekaj dneh popolnoma prilagodila za oddaljeno delo od doma in večina posla je praktično nemoteno tekla naprej, njihove stranke pa so bile ves čas oskrbovane. V našem primeru se je izkazal naš Dokumentni.Center (angleško Dokument Managment System), ki jih je omogočal, da so podjetja še naprej sodelovala in da so poslovni procesi skoraj nemoteno potekali naprej, čeprav so bil na fizično različnih lokacijah.

Ste med epidemijo zaznali pomanjkljivosti na področju digitalizacije Slovenije?

Prve dni po uvedbi karantene se je pokazalo, da so bili zaposleni pri naših strankah doma podhranjeni z znanjem in strojno opremo. V podjetjih, ki so poslovne procese digitalizirali že v preteklosti, se je večina tovrstnih težav rešila že v prvih dveh tednih; slabše so jo odnesla podjetja s premalo digitaliziranimi procesi.

PREBERITE TUDI:

* Kdo je kriv za slab odnos do strank
* Zakaj so dobri ljudje slabi vodje
* Krka samo v juniju odkupila za skoraj 3,6 milijona evrov lastnih delnic

Stopnja digitalizacije procesov se je videla v samem poslovanju strank, skozi delež poslov, ki so jih lahko opravili od doma. Bolj kot so bili zaposleni digitalno pismeni, več so naredili oddaljeno; manj so bili pripravljeni, več so morali biti fizično prisotni na podjetju, da so poslovni procesi tekli.

Kako se podjetja pripravljajo na nov val okužb? Že prilagajate svoje procese poslovanja in ponudbo?

Zaradi potencialnega drugega vala so se podjetja, ki zamujajo pri digitalizaciji, začela zavedati te zamude in pospešeno delajo prve korake pri digitalizaciji poslovanja. Ta podjetja poskušajo sedaj čim hitreje nadoknaditi svoj zaostanek, vendar pa digitalizacija poslovanja zahteva svoj čas. Preden lahko poslovne procese digitaliziraš in tehnološko podpreš, jih je potrebno prenoviti, to pa zahteva tudi delo s strani naročnika. Mi jih pri teh prenovah pomagamo in jih s svojimi izkušnjami usmerjamo, da so prenove poslovnih procesov učinkovitejše in ciljno usmerjene.

Se je v zadnjih mesecih povečalo povpraševanje po digitalnih rešitvah in kaj trenutno podjetja najbolj potrebujejo za optimizacijo poslovanja?

Po eni strani je epidemija malce grobo povedano stresla tista podjetja, ki so do sedaj premalo ali pa nič vlagala v digitalizacijo. Začeli so se zavedati, da bo potrebno ugrizniti v to jabolko, saj poslovanje ne bo mogoče, če se situacija s karanteno vrne. Po drugi strani pa so pravočasni deležniki digitalizacije poslovnih procesov dobili potrditev o svoji pravi usmeritvi v preteklosti in sedaj na osnovi izkušenj zadnjih mesecev iščejo še dodatne izboljšave v svojih procesih.

Za uspešno digitalizacijo pa mora biti poleg usposobljenega izkušenega partnerja tudi prava klima v podjetju in popolna podpora vodstva podjetja, da podprejo in odpravljajo ovire pri digitalizaciji procesov, ker drugače ni možno doseči uspeha.

Kateri so po vašem mnenju največji izzivi digitalizacije podjetij v Sloveniji?

Skozi naše večletne izkušnje se kaže predvsem pomanjkanje znanj digitalnih veščin pri naročnikih, strah pred spremembami ter večletno varčevanje na področji IT-ja.

Opažamo, da je bila koronakriza sprožilec spremembe razmišljanja naročnikov. Vse več je prepričanja, da je potreben nenehni razvoj digitalizacije poslovnih procesov in da je gre za nenehni proces, kajti samo tako napreduješ. Iz tega vidika lahko tudi v trenutni krizi najdemo pozitivne premike pri naših naročnikih in nov elan pri uvajanju sprememb. Seveda pa so sedaj tudi uporabniki bolj pripravljeni uvajati digitalizacijo procesov, ker sami vidijo da jim bodo spremembe koristile v bodoče in jih omogočale lažje in učinkovitejše delo.

ar©tur 2021