IRT 3000

vsebina

Ljubljanski proizvajalec sesalnikov: v svetu največji, letos prodajo povečuje še za desetino

21.08.2020

Hyla je v svoji niši sesalnikov z vodnim filtrom z več kot 30-odstotnim deležem vodilno podjetje na svetu in v zadnjih mesecih so tržni delež še povečali.

Finalist tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza

pogacar-janez-hyla-004-jm-5f391e93aa8a8.jpg.cut.c-5f391e9e388d2.jpg.720px
Janez Pogačar, direktor in soustanovitelj Hyle: "Naš sesalnik, ki ga prodajamo pod lastno znamko Hyla, je zaradi inovacij nekaj posebnega. Nimamo pa le najboljše tehnične rešitve na svetu – inovativnost znamo tudi prodajati, smo v visokem cenovnem razredu." Foto: Jure Makovec

»Smo najboljši na svetu. Letos tržni delež še povečujemo in pričakujemo desetodstotno rast prodaje. Naš sesalnik, ki ga prodajamo pod lastno znamko Hyla, je zaradi inovacij nekaj posebnega. Nimamo pa le najboljše tehnične rešitve – inovativnost znamo tudi prodajati, smo v visokem cenovnem razredu. Naš prodajni model je direktna prodaja z več kot šest tisoč prodajnimi sodelavci po vsem svetu. Poslovanje bomo zaradi novega izdelka še izboljšali. Po večletnem razvoju prihodnjo pomlad na trg pošiljamo sesalnike z novim vodnim separatorjem – to pa je srce našega sesalnika,« pove Janez Pogačar, ustanovitelj in direktor družinskega podjetja Hyla.

Zaradi teh uspehov smo Hylo uvrstili med finaliste tekmovanja Zmagovalec slovenskega izvoza. Zmagovalca bomo razglasili na Izvozni konferenci v petek, 11. septembra, na Brdu pri Kranju.

Posel ljubljanske Hyle se je začel leta 1991. Inovativna inženirja Janez Pogačar in Doro Erjavec sta razvila prototip sesalnika z vodnim filtrom za čiščenje zraka in prostora. »A ker nama ni uspelo najti podjetja, ki bi mu lahko prodala prototip – denimo postojnski Liv je bil takrat eden največjih svetovnih proizvajalcev sesalnikov -, sva se posla lotila sama,« razlaga Janez Pogačar.

Hylin aparat deluje na podlagi patentno zaščitene rešitve ‒ vodnega filtra s centrifugalnim separatorjem, ki v vodi zadrži tudi drobnejši prah in mikrodelce, ki v navadnih sesalnikih potujejo skozi luknjice v papirnatih ali tekstilnih vrečkah.

Trg klasičnih sesalnikov, prodanih v enem letu, se meri v milijonih izdelanih kosov, tržna niša sesalnikov z vodnim filtrom pa je občutno manjša, letne proizvedene količine se tu merijo v deset tisočih kosov. »Ima pa zato naš trg izjemen potencial za rast,« pojasni Janez Pogačar in doda, da je trg sesalnikov z vodnim filtrom sicer premajhen, da bi statistiki o njem vodili podatke. »Interne ocene so, da imamo v svetu več kot 30-odstotni tržni delež. Ta se je v zadnjih dveh letih še povečal, ker se prodajalci od konkurence selijo k nam, sploh letos, ko tekmeci zaradi težav z dobavami sestavnih delov niso imeli izdelkov, pa se nam je pridružilo še veliko novih. Pred dvema letoma je za Hylo delalo več kot pet tisoč prodajalcev, zdaj jih je že več kot šest tisoč,« pove Janez Pogačar.

hyla-012-jm-5f391e8a6b4d8.jpg.720px
Foto: Jure Makovec
Vodila ekipa Hyle: Janez Pogačar, Katarina Mali Pogačar, Polona Jamnik in Marko Perčič. Pred dvema letoma je za Hylo delalo več kot pet tisoč prodajalcev, zdaj jih je že več kot šest tisoč.

Za prodajno mrežo skrbi nemški partner

Že kmalu po ustanovitvi Hyle sta se njena ustanovitelja povezala z dvema nemškima podjetnikoma in strokovnjakoma za mrežno trženje, ki sta za Hylo začela postavljati mrežo za neposredno prodajo. Z njima so sklenili dolgoročno pogodbo in sodelujejo še danes.

»Nemška Hyla International skrbi za organizacijo prodajne mreže in neposredno maloprodajo, mi pa vsak dan obdelujemo naročila, skrbimo za njihovo izpeljavo in odpremo. S prodajalci smo v stiku podnevi in ponoči. Ponoči zato, ker poslujejo na drugih celinah. Hitro odzivnost in takojšnje reševanje morebitnih težav nam omogoča naša razvojna ekipa. Se pa tudi obiskujemo. Ti stiki so pomembni, da vemo, v katero smer voditi razvoj novih izdelkov, pa tudi, da imamo dnevno informacije, kaj se dogaja na posameznem trgu, tako da se lahko hitro odzivamo. Tudi za naše sodelavce v proizvodnji je pomembno, da natančno vedo, za katere distributerje oziroma prodajalce izdelajo konkretne izdelke. V Hyli delujemo oziroma smo povezani kot kakšna družina,« pravi Janez Pogačar.

S COVID-19 je čistoča še pomembnejša

Po izbruhu novega koronavirusa, ki povzroča bolezen COVID-19, se je povpraševanje po sesalnikih z vodnim filtrom povečalo. »Ljudje so bolj odgovorni do svojega zdravja in več čistijo. Zaradi novega koronavirusa se bolj zavedajo, da lahko sami veliko pripomorejo k svojemu zdravju. Zdravje se povezuje s čistim okoljem in ljudje se bolj posvečajo čiščenju svojega doma. Naš sesalnik ne čisti samo površin, kot so tla ali kavč, ampak ves prostor, saj tudi iz zraka odstrani prah, alergene in pršice ter vonjave. Zrak, ki potuje skozi vodni filter našega sesalnika, se v vodni kopeli – če se izrazim tako – umije, prah in umazanija pa ostaneta v vodi. Voda zadrži kar 99,9 odstotka vse umazanije,« pojasnjuje Janez Pogačar.

K rasti prodaje, v prvih sedmih mesecih se je ta povečala za pet odstotkov v primerjavi z lani, v celem letu ocenjujejo, da bo večja za desetino, jim je poleg težav konkurentov, ki smo jih že omenili, pomagalo tudi dejstvo, da so se ljudje navadili, da je treba tudi v novih razmerah živeti naprej. Še pomembneje pa je, da imajo iznajdljive in prilagodljive prodajalce.

Fizično prodajo na domu zamenjali s spletno

Zakaj ste letos tako uspešni? »K temu je veliko pripomogla iznajdljivosti naših prodajnikov in distributerjev. Spomladi so se po začetnem šoku zaradi uvedb karanten sploh nekateri zelo hitro znašli in se prilagodili novim razmeram. Predstavitve so začeli izvajati prek spleta. Posneli so filme, uporabljali Zoom, pa Facebook … Tudi po sprostitvah državnih ukrepov za zajezitev epidemije si še vedno pomagajo s spletom. Prej smo denimo nove prodajalce pridobivali z udeležbo na dogodkih, ki se jih je bilo treba osebno udeležiti, zdaj se je to denimo v Nemčiji preselilo na splet. V Nemčiji nam je letos prodaja zrasla za 30 odstotkov,« pojasni Polona Jamnik, direktorica Hyline prodaje.

hyla-002-jm-5f391e7f946b2.jpg.720px
Foto: Jure Makovec
Tu poteka proizvodnja sesalnikov z vodnim filtrom.

Ko so mladi prepričani, da so najboljši

»Del odgovora je tudi v tem, ker so naši prodajalci, čedalje več je mladih, starih med 20 in 25 let, zelo samozavestni. Prepričani so, da prodajajo najboljši izdelek na svetu in to tudi izžarevajo,« pove Polona Jamnik, direktorica Hyline prodaje.

Največja trga Nemčija in ZDA

Hyla nastopa na 70 trgih oziroma po vsem svetu. Njeni največji trgi lani so bili Nemčija z 28-odstotnim deležem, ZDA s 26-odstotnim deležem, na tretjem mestu pa je Južna Amerika. Tu največ prodajo v Čilu in Braziliji. Nato pa sledi trg Francije, kjer so ustvarili šest odstotkov prihodkov.

Do novega sesalnika z analizo zračnih in tekočinskih tokov

Odkar so naredili prvi prototip sesalnika z vodnim filtrom, je bil njihov sesalnik že večkrat izboljšan. Zadnja večja prenova mu je prinesla nov elektronsko komutiran motor z večjo močjo sesanja in manjšo porabo energije, ki ga je po zahtevah Hyle naredil Domel. Prihodnje leto pa bodo predstavili model z novim tipom centrifugalnega separatorja.

»Novi separator smo razvijali več kot pet let. Kljub vsemu smo majhno podjetje in si napake ne smemo privoščiti. Predstaviti smo ga želeli že letos poleti na prodajni konferenci, a smo jo bili zaradi koronavirusa prisiljeni odpovedati. Predstavitev smo prestavili na prihodnjo pomlad,« pove Janez Pogačar.

hyla-032-jm-5f391e93ec698.jpg.720px
Foto: Jure Makovec
To je robotska celica za testiranje delovanja sesalnika, kjer so analizirali tudi delovanje zračnih in tekočinskih tokov. Pri testiranju so sodelovali z Inštitutom Jožefa Stefana.

Za razvoj separatorja so kupili novo fizično in programsko opremo za testiranje. Del opreme je bil narejen po njihovih zahtevah, pri testiranju so sodelovali tudi z Inštitutom Jožefa Stefana.

»Prej so naše ideje temeljile na intuiciji, zdaj pa na znanstvenih dokazih. Pokazalo se je, da se numerične analize oziroma računalniški rezultati ujemajo s tem, kar se dogaja v praksi. Razvoj novega separatorja so nam olajšala tudi sodobna orodja, kot je 3D-tisk, s katerim se lahko hitro izdelajo testni deli,« pojasnita Janez Pogačar in Marko Perčič, tehnični direktor Hyle.

Tudi novi separator bodo na glavnih trgih, kot so EU, ZDA, Japonska, Južna Koreja, Avstralija, patentno zaščitili.

hyla-sedez-004-jm-5f3a557b51996.jpg.720px
Foto: Jure Makovec
To so poslovni prostori Hyle. Zanjo dela več kot 40 slovenskih dobaviteljev.

Zanje dela več kot 40 slovenskih dobaviteljev

Hyla ima trenutno 56 zaposlenih, lani so na novo zaposlili štiri sodelavce v proizvodnji, tudi letos načrtujejo nekaj novih zaposlitev. Zanje v Sloveniji dela več kot 40 dobaviteljev, kot so Domel, Kolektor ATP, Orkaplast, Qubo, Belplast, Kimi, Cablex, Imas in Penca.

VIrwww.izvozniki.finance.si

 

ar©tur 2016