Mednarodni logistični kongres v Portorožu o prihodnosti logistike – tokrat tudi z rabo umetne inteligence
27.02.2024
V Portorožu se bo od 27. do 29. marca 2024 odvil že enajsti najpomembnejši dogodek s področja oskrbovalnih verig v regiji mednarodni Logistični kongres: »Oskrbovalne verige v znanosti in praksi 2024«.
Dogodek, ki vsako leto poveže vse deležnike na enem mestu, bo to leto združil več ko 600 odločevalcev in managerjev iz 15+ držav iz sveta logistike, transporta, proizvodnje, ponudnike informacijskih in tehnoloških rešitev, šolstva, države ipd. V okviru kongresa, ki ga organizira Slovensko logistično združenje, se bo v letošnjem letu v treh dneh zvrstilo več kot 30 predavanj, več kot 20 predstavitev (tudi mednarodno nagrajenih) primerov dobrih praks in drugega spremljevalnega programa. Kongres z vsemi svojimi vsebinami daje največji poudarek na realnih primerih in izkušnjah iz prve roke podjetij, ki so vrhunske prakse že implementirali in jih danes živijo pri vsakdanjem delu.
Program letošnjega kongresa bo tokrat pomemben poudarek dal regionalni prisotnosti in njenemu vplivu na učinkovitost oskrbnih verig. Rdeča nit kongresa, ki bo tudi tokrat podprt s številnimi mednarodnimi in domačimi predavatelji in strokovnjaki, ostajajo avtomatizacija, digitalizacija in robotizacija v logistiki, proizvodnji in transportu. Veliko bo govora tudi o umetni inteligenci.
Na dogodku se vsako leto podeljuje še priznanje za Logista/Logistko leta.
MEDNARODNI PROGRAM
Program kongresa bo v letošnjem letu strnjen v 5 tematskih plenumov, podkrepljen z več kot 20 različnimi primeri dobrih praks iz panoge: prihodnost logistike; umetna inteligenca v logističnih storitvah; razvoj logistike v regiji; uvedba MES sistemov v proizvodna podjetja in njen vpliv na nižanje stroškov logistike; avtomatizacija, robotizacija in digitalizacija v transportu, logistiki in proizvodnji; ter raziskovalni dan s predstavitvijo raziskovalno-razvojnih projektov slovenskih in tujih fakultet.
Prihodnost sloni na povezovanju znotraj oskrbnih verig – kakšno vlogo imajo pri tem start-upi?
Prihodnost oskrbnih verig bo oblikovana s poudarkom na inovacijah in tesnejšem povezovanju med deležniki. S hitrim napredkom tehnologije se odpirajo nove priložnosti za optimizacijo procesov ter zagotavljanje bolj učinkovitega, trajnostnega in povezanega sistema oskrbe. Skozi primere dobrih praks bo kongres predstavil sodelovanje in povezovanje različnih partnerjev znotraj oskrbne verige, pri čemer so pomemben del tudi start-upi, saj so v logistično panogo vnesli še dodaten tehnološki pospešek. Kakšni so tehnološki trendi in kako oskrbne verige po svetu izboljšujejo start-upi ter kako do teh znanj tudi v majhnih in srednje velikih podjetjih, bo predstavljal David Luft, višji vodja korporativnih partnerstev iz Plug and Play Tech Centra z Univerze južne Kalifornije iz ZDA. Primere sodelovanja pri izboljšanju logistične storitve, znižanja stroškov, konsolidaciji distribucije, sodelovanja pri oskrbi in digitalizaciji trgovine z uporabo »block chain« tehnologije bodo predstavljala podjetja kot so Nestlé in PepsiCo iz Belgije, Cargill in Skretting iz Norveške, CargoX in Usynchro iz Slovenije.
Na dogodku bodo prisotni tudi drugi tuji predavatelji, med katerimi tudi dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA, ki med drugim veliko svetuje in predava o oskrbnih verigah Združenih držav Amerike, in ki bo na kongresu predstavil ključne trende v logistiki ter pogled na leto 2030.
Umetna inteligenca (UI) v logističnih storitvah
V okviru plenuma Umetna inteligenca (UI) v logistiki, ki je vedno bolj prisotna v našem vsakdanu, bodo predavatelji na kongresu predstavili, kje se kaže njena prava vrednost, tj. v optimizaciji logističnih in proizvodnih procesov, pri katerih UI pomembno zniža ceno izdelkov oziroma storitev. Različne konkretne predstavitve dobrih praks pri uvedbi UI v procese planiranja in optimiziranja bodo predstavili številni gostje iz Slovenije in tujine. Družba Gusto iz Velike Britanije bo predstavila primer dobre prakse dvakratnega izboljšanja učinkovitosti “fulfillment” centra z uporabo UI za usmerjanje v realnem času, Luka Koper bo prestavila uporabo UI pri disponiranju kontejnerjev za povečavo produktivnosti, sinergije UI in TMS (optimizacije poslovnih procesov, angl. Transportation Management System) pa bodo predstavljali predstavniki slovenskih podjetij T.L.Sirk d.o.o., ATOM (AISS d.o.o.), Dispo Market (KNEDL d.o.o.), ki so sodelovali pri povečanju tovornih kapacitet.
Kako regionalna prisotnost vpliva na izboljšanje oskrbnih verig
Globalne družbe potrebujejo globalne partnerje, zato bodo drugi dan kongresa, natančneje v okviru plenuma Razvoj logistike v regiji, sogovorniki spregovorili o prednostih, ki jih »one stop shop« ponudba za vso regijo predstavlja za partnerje v logističnih storitvah, in na drugi strani izzivih, ki jih regionalna potreba/ponudba prinaša, tako z vidika storitev, kot tudi z vidika trajnostnega poslovanja (ESG standardov), ki je dandanes že nujno in sprejeto. O tej temi bodo spregovorili predstavniki Slovenskih železnic – Tovornega prometa, ki bodo predstavili primer dobre prakse vstopa na regijski trg preko ene točke, kar strankam omogoča osredotočenje na posel, v družbi Milšped bodo predstavili vstop v regijo preko enega kanala, Erich P. Cossutta, ustanovitelj in predsednik Skupine Dragon Maritime, ki posluje v Kopru, na Rijeki in v Beogradu pa bo predstavil, kako učinkovito od morja do končnega kupca ter Simon Franko iz družbe BASF Adriatic, ki bo osvetlil ključne izzive v oskrbi regije.
Uvedba MES sistemov v proizvodnji
Poudarek bo na digitalizaciji v proizvodnji in uvedbi MES sistemov (Manufacturing Execution System), ki so izjemno pomembni pri optimizaciji proizvodnih procesov in zmanjševanju stroškov. Vsa predavanja bodo usmerjena v predstavitev konkretnih dobrih praks uvedbe MES v velikih in srednje velikih podjetjih iz Slovenije in tujine – iz družbe Marmor Hotavlje bodo predstavili, kateri so predpogoji za vpeljavo MES sistema, predstavniki Danfoss Trate pa bodo predstavili primer dobre prakse vpeljave MES-a kot del celovite digitalizacije družbe.
Robotizacija, avtomatizacija in digitalizacija v transportu in logistiki
Rdeča nit kongresa ostajajo robotizacija, avtomatizacija in digitalizacija v logistiki, transportu in proizvodnji ter priložnostih, ki jih prinašajo, med drugim tudi kako je podjetje Hella Saturnus Slovenija d.o.o. osemkrat povišala hitrost logističnih procesov ravno s pomočjo avtomatizacije in robotizacije. Najbolje nagrajen logistični projekt v Nemčiji Digitalni dvojček @ILO (napredno notranje lociranje in optimizacija) bo predstavil Christoph Ehrhardt iz družbe Dachser SE, nemškega tovornega podjetja. Avtomatizirano visokoregalno skladišče za kulise za bavarsko državno opero bo predstavilo podjetje RIKO d.o.o., dobre prakse avtomatizacije v dostavi in skladišču pa bosta predstavili grško podjetje KIOSKY'S ter avstrijsko veleprodajno podjetje in ponudnik zadruge Lagerhaus v Avstriji RWA Raiffeisen Ware Austria AG.
RAZISKOVALNI DAN
Zadnji dan kongresa, natančneje 29. marca, bo potekal tudi t. i. Raziskovalni dan, kjer bodo udeleženci lahko bolj obširno spoznali razvojno-raziskovalne dosežke slovenskih in tujih fakultet.
NAJVEČJE MEDNARODNO STIČIŠČE LOGISTIČNE PANOGE
Cilj kongresa ostaja nespremenjen - povezati vse deležnike v panogi in v regiji, ponuditi primere najboljših praks in znanje, ki ga lahko udeleženci kongresa prenesejo v svoje vsakodnevne aktivnosti.
Tako kongres s svojimi odličnimi vsebinami prispeva k dolgoročnejši viziji in odlični formi domačih pa tudi regijskih oskrbnih verig. Kot pravijo v Slovenskem logističnem združenju, je Logistični kongres postal največja platforma za izmenjavo idej, prenos znanja in mreženje med najrazličnejšimi partnerji znotraj oskrbnih verig v regiji in s tem odpira številne nove, tudi poslovne priložnosti oz. predstavlja stičišče ponudbe in naročnikov.
Dogodek organizira Slovensko logistično združenje v sodelovanju s partnerjema- Združenjem za promet pri GZS in ACS, Slovenskim avtomobilskim grozdom. Na letošnjem kongresu organizatorji pričakujejo okoli 600 udeležencev iz najmanj 15 držav.