Globalna tržna raziskava: Kitajska vodilna sila v uporabi GenAI, medtem ko ZDA vodijo v celoviti implementaciji
24.07.2024
Organizacije se soočajo s pomanjkanjem razumevanja, poslovnih strategij, zadostnih podatkov in pripravljenosti na regulacijo. Varstvo podatkov, varnost in upravljanje so glavni izzivi pri implementaciji GenAI.
Photo by Steve Johnson on Unsplash
Organizacije po vsem svetu navdušeno uporabljajo in investirajo v generativno umetno inteligenco (GenAI). Vendar katere regije in države so vodilne na področju uporabe GenAI? Kitajska je, glede na nedavno globalno študijo, ki jo je SAS naročil pri Coleman Parkes Research Ltd., na samem vrhu. Kitajski poslovni odločevalci poročajo, da 83 % njihovih organizacij uporablja to tehnologijo, kar je več, kot v Združenem kraljestvu (70 %), Združenih državah Amerike (65 %) ter v Avstraliji (63 %).
Kaj to pomeni glede globalnega ekonomskega vpliva umetne inteligence in GenAI? V poročilu iz leta 2023 je McKinsey ocenil, da bi lahko GenAI dodal ekvivalent 2,6 do 4,4 bilijona dolarjev letno, kar je primerljivo s celotnim bruto domačim proizvodom (BDP) Združenega kraljestva v letu 2021. To bi povečalo celoten vpliv umetne inteligence za 15 do 40 %.
Ob upoštevanju teh gospodarskih posledic sta podjetji SAS in Coleman Parkes ciljala na 1.600 odločevalcev različnih panog, kot so bančništvo, zavarovalništvo, javni sektor, biološke vede, zdravstvo, telekomunikacije, proizvodnja, trgovstvo, energetika in komunalne ter strokovne storitve. Najmanjše anketirane organizacije zaposlujejo med 500 do 999 ljudi, največje več kot 10.000.
»Čeprav Kitajska vodi v stopnji sprejemanja GenAI, višja stopnja sprejemanja ne pomeni nujno tudi učinkovite implementacije ali boljših donosov,« je povedal Stephen Saw, generalni direktor pri Coleman Parkes. »V resnici so ZDA v tej dirki nekoliko pred Kitajsko, saj je 24 % organizacij popolnoma implementiralo GenAI v primerjavi z 19 % na Kitajskem.«
Globalna raziskava prinaša vpogled v razlike med regijami
Poudarki iz globalne raziskave vključujejo indikatorje, ki kažejo, da so različne regije pripravljene GenAI sprejemati na smiselne načine, vendar v različnih stopnjah.
Severna Amerika je z 20 % na vrhu glede popolne uporabe in implementacije GenAI v procese svojih organizacij, medtem ko je v Azijsko-pacifiški regiji takih organizacij le 10 %, v Latinski Ameriki 8 %, v Evropi pa 7 %.
V različnih regijah so različne tudi stopnje uvedbe politik glede uporabe GenAI. V Azijsko-pacifiški regiji je 71 % organizacij implementiralo politike koriščenja GenAI, v Severni Ameriki je takih organizacij 63 %, v Evropi 59 % in v Lantinski Ameriki 52 %. Ko pa je govora o namenskem proračunu za vlaganje v GenAI pa Azijsko pacifiška regija vodi z 94 %, sledi ji Evropa z 91 %, Severna Amerika z 89 % in na koncu Latinska Amerika z 84 %.
Opomba: Severna Amerika vključuje ZDA in Kanado; Latinska Amerika vključuje Brazilijo in Mehiko; Evropa vključuje Združeno kraljestvo/Irsko, Švedsko, Norveško, Finsko, Dansko, Francijo, Nemčijo, Italij, Beneluks, Španijo in Poljsko; Azijsko-pacifiška regija vključuje Avstralijo, Kitajsko, Japonsko in Združene Arabske Emirate/Savdsko Arabijo.
Industrije in funkcionalni oddelki sprejemajo GenAI v različnih obsegih
Podatki kažejo, da sta bančništvo in zavarovalništvo vodilna na področju vključevanja GenAI v vsakodnevne poslovne operacije. Glede na popolno implementacijo GenAI in njeno integracijo v redne poslovne procese so bančništvo (17 %), telekomunikacije (15 %) in zavarovalništvo (11 %) vodilna področja v primerjavi z zdravstvom in javnim sektorjem z 9 %. Dnevno se GenAI največ uporablja v telekomunikaciji (29 %), maloprodaji (27 %) ter bančništvu (23 %). Oddelki znotraj organizacij, ki uporabljajo oziroma nameravajo uporabljati GenAI so proodaja (86 %), marketing (85 %) in IT (81 %).
»Pri vsaki novi tehnologiji morajo organizacije preiti fazo spoznavanja, ločiti velika pričakovanja od resničnosti, da bi razumele kompleksnost dejanskih implementacij v podjetje. Do tega trenutka smo prišli tudi z generativno umetno inteligenco,« pravi Bryan Harris, izvršni podpredsednik in tehnični direktor pri SAS. »V času, ko je cikel navdušenja za nami, gre sedaj za namensko implementacijo in zagotavljanje ponovljivih in zanesljivih poslovnih rezultatov z GenAI.«
Zgodnji uporabniki se srečujejo s številnimi ovirami pri uporabi in implementaciji GenAI
Na vrhu seznama izzivov s katerimi se soočajo organizacije pri rutinski uporabi GenAI-ja je pomanjkanje jasne strategije.
Zgolj 9 % vodilnih, ki so se odzvali na raziskavo navaja, da so izjemno dobro seznanjeni z uporabo GenAI v njihovi organizaciji. Med odgovori tistih, katerih organizacije so GenAI v celoti implementirale v svoje delo, jih le 25 % pravi, da so s strategijo sprejemanja GenAI dobro seznanjeni. Celo tisti odločevalci, odgovorni za naložbe v GenAI je ne poznajo dobro.
S 45 % med vodilnimi prevladujejo CIO-ji (direktorji informatike), ki razumejo strategijo svoje organizacije za sprejemanje AI. Vendar samo 36 % direktorjev za tehnologijo (CTO) pravi, da so z njo v celoti seznanjeni. Kljub pomanjkanju razumevanja pa večina organizacij (75 %) pravi, da so za naslednje finančno leto predvideli sredstva za vlaganje v GenAI.
Drugi izzivi, s katerimi se soočajo organizacije vključujejo pomanjkanje podatkov za natančno nastavitev obsežnih jezikovnih modelov (LLM) in ustreznih orodij za uspešno implementacijo AI. Vodje IT v organizacijah so večinoma zaskrbljeni zaradi zasebnosti (76 %) in varnosti podatkov (75 %).
Samo desetina organizacij pravi, da so v celoti pripravljene na skladnost s prihajajočo regulativo glede AI. Tretjina organizacij, ki so GenAI že v celoti implementirale, pa verjame, da se zahtevam lahko prilagodijo.
Istočasno nekateri zgodnji uporabniki že beležijo pomembne koristi: 89 % jih poroča o izboljšani uporabniški izkušnji in zadovoljstvu zaposlenih; 82 % o nižjih operativnih stroških; 82 % pa jih navaja, da je stopnja zadržanja strank višja.
Več informacij najdete v celotnem raziskovalnem poročilu in interaktivni podatkovni nadzorni plošči.