Hitrost, natančnost, prilagodljivost in energetska učinkovitost v centru za 3D-tiskanje kovin
02.07.2025
Z novim kovinskim 3D-tiskalnikom v svoji tovarni v Nürnbergu želi Bosch okrepiti svojo pionirsko vlogo v dobaviteljski industriji. Pravzaprav je prvi avtomobilski dobavitelj prvega reda v Evropi, ki ima obrat v tem zmogljivostnem razredu. Podjetje je v center ter s tem povezan nakup in namestitev kovinskega 3D-tiskalnika Nikon SLM Solutions NXG XII 600 vložilo skoraj šest milijonov evrov. Tu načrtujejo serijsko proizvodnjo zelo kompleksnih oblik, od ohišij do blokov motorjev. Vložek v proizvodnjo kompleksnih kovinskih delov kaže, da podjetje ostaja zavezano Nemčiji kot industrijski lokaciji.
Slika 1: Boschevi strokovnjaki za 3D-tiskanje lahko z novim sistemom natisnejo najrazličnejše kovinske komponente, tudi dele volanskega mehanizma.
Foto: Bosch
»Z uvajanjem novih tehnologij v naših obratih si zagotavljamo velik prodajni potencial,« je pojasnil Klaus Mäder, član odbora sektorja Bosch Mobility. Novi 3D-tiskalnik naj bi pospešil razvojne cikle, zlasti za kovinske dele, katerih izdelava z običajnimi proizvodnimi postopki traja dlje časa. Ne glede na to, ali gre za sestavne dele za vodikove aplikacije, ohišja motorjev za električne avtomobile, sestavne dele za e-osi ali motorne bloke za dirke: velikost in tehnične zmogljivosti obrata utirajo pot številnim aplikacijam. Dvanajst laserjev na podlagi vnaprej pripravljene datoteke računalniško podprtega načrtovanja plast za plastjo topi kovinski prah in ustvarja zelo zapletene oblike. Novi kovinski 3D-tiskalnik je do petkrat hitrejši od dosedanjih sistemov za 3D-tiskanje. Kompleksne strukture, kot so notranji ali ukrivljeni kanali, ki jih z običajnimi postopki rezkanja preprosto ni mogoče izdelati, je zdaj mogoče izdelati brez težav. Medtem ko vrtanje okoli vogalov z običajnimi metodami ni mogoče, 3D-tiskanje to olajša. Tiskalnik lahko nedokončane dele izdela na zahtevo brez potrebe po orodju. Ker 3D-tiskanje zmanjšuje odpadne surovine na skoraj nič, varčuje tudi z viri. »Uporaba 3D-tiskalnika za izdelavo sestavnih delov ne povečuje le trajnosti proizvodnje, temveč Boschu omogoča tudi prožno odzivanje na nihanja v velikosti serij in ponudbo iz enega samega vira,« je pojasnil vodja komercialnega obrata v Nürnbergu Alexander Weichsel.
S 3D-tiskom do izdelave celotnega bloka motorja
Pri običajni proizvodnji lahko od prvega osnutka zasnove do serijske proizvodnje bloka motorja minejo tudi tri leta. Samo izdelava livnega kalupa za blok motorja lahko traja do leta in pol. S 3D-tiskanjem ta korak odpade. Podatki o zasnovi se prenesejo neposredno v tiskalnik, s čimer odpade potreba po zapletenih kalupih. 3D-tiskalnik dostavi dokončan blok motorja že po nekaj dneh, s čimer se močno skrajša skupni čas razvoja izdelka.
Slika 2: Ob polni zmogljivosti lahko obrat v manj kot enem letu proizvede kovinske dele s skupno težo približno 10.000 kilogramov in doseže hitrost do 1.000 kubičnih centimetrov na uro.
Foto: Bosch
Ob polni zmogljivosti lahko naprava v manj kot enem letu izdela kovinske dele s skupno maso približno 10.000 kilogramov, pri čemer doseže hitrost do 1.000 kubičnih centimetrov na uro. Glavni cilj te hitrejše proizvodnje sestavnih delov je skrajšanje časa do prihoda na trg. »Želimo biti hitrejši kot pri tradicionalnih proizvodnih postopkih in s to tehnologijo izdelke hitreje spraviti na trg,« je poudaril tehnični vodja obrata v Nürnbergu Jörg Luntz. Dodal je, da še danes lahko le nekaj podjetij proizvaja tehnologijo v industrijskem obsegu, kot to počne Bosch. »Zdaj gremo še korak dlje in bomo serijsko proizvodnjo na področju 3D-tiskanja kovin prenesli na raven avtomobilske industrije.« To odpira vrata povsem novim priložnostim in možnostim – v avtomobilskem sektorju, pa tudi v številnih drugih panogah, kot sta energetika in letalstvo,« je sklenil.
Vir: Bosch