IRT 3000

vsebina

Vse znanje in izkušnje v eni komponenti

26.09.2025

V podjetju Mapal so razvili dve vzorčni komponenti za področje letalske energije. Tako imenovani »generični komponenti« pokrivata vse zahtevne korake obdelave, ki so lahko prisotni pri izdelavi ohišij hidravličnih ventilov iz aluminija ali torzijskih povezav pristajalnih koles, ki so frezane iz titana.

Za vse premikajoče dele na letalu obstajajo ohišja ventilov. Zakrilca, krmila, pristajalna kolesa, motorji in drugi sklopi so krmiljeni s hidravliko. Vsako letalo ima vgrajena številna ohišja ventilov različnih zasnov. Ta ohišja so lahko majhne škatlice ali bloki dolžine pol metra, pri čemer imajo vsi podobne zahteve glede obdelave. 

Bild 3 CMAPALBild 2 CMAPAL
Foto: Ponovljiva visoka natančnost obdelave in zanesljivi procesi so v ospredju pri snovanju ohišij hidravličnih ventilov za letala. Generične komponente niso kopija komponent kupcev, temveč so zasnovane na podlagi dejanskih zahtev obdelave.
Vir: Mapal 

Generična komponenta, ki so jo izdelali v podjetju Mapal, meri približno 30 x 30 x 30 centimetrov in vsebuje vse korake obdelave, ki so lahko vključeni v izdelavi ohišja za ventile, od grobe do fine obdelave. Ta komponenta namenoma ni kopija komponente kupca, temveč je bila zasnovana na podlagi zahtev obdelave različnih dejanskih komponent. Podjetje Mapal si je v sodelovanju s številnimi proizvajalci na področju letalske industrije iz vsega sveta pridobilo bogate izkušnje za obdelavo takšnih komponent. Vse to znanje je bilo uporabljeno za izdelavo ene vzorčne komponente, pri čemer je podjetje upoštevalo priporočila glede strategij obdelave in procesnih parametrov. Za obdelavo določene komponente ali dela komponente je običajno na voljo več rešitev. Za obdelavo luknje se lahko uporabi orodje iz PKD ali orodje za fino povrtavanje. Alternativa je uporaba povrtala z večjim številom rezalnih robov. Vsaka rešitev ima svoje prednosti in pomanjkljivosti, pri čemer so odločilnega pomena prednosti, ki najbolj ustrezajo uporabniku. 

Ohišja ventilov za letalsko industrijo so bolj zahtevne komponente kot tiste, ki se uporabljajo na drugih področjih, kot je na primer hidravlika za gradbeno mehanizacijo. Do sedaj so v podjetju Mapal uporabili več kot 130 različnih orodij pri najbolj kompleksnem projektu za kupca. Izdelava pogosto zajema zelo tankostenske dele, saj je zmanjšanje teže komponent ključnega pomena v letalski industriji. Posebne izzive predstavljajo tudi vrtanje globokih lukenj, ki se križajo z drugimi luknjami, ali izdelava izpraznitev, kjer prihaja do prekinjenih rezov. Polet tega pa obdelava aluminija, ki se uporablja v letalski industriji in ima zelo malo silicija, povzroča nastanek zelo dolgih odrezkov, ki se jih težko lomi. 

Bild 1 CMAPAL
Foto: Vzorčni proces za obdelavo torzijskih povezav zajema vse dejanske zahteve za to komponento.
Vir: Mapal 

Druga generična komponenta, ki so jo v podjetju Mapal razvili za področje letalske industrije, je torzijska povezava pristajalnih koles na letalu, ki povezuje dva cilindrična dela na nogi pristajalnega kolesa. Ta zasnova omogoča, da se blažilni cilindri odpirajo in zapirajo, ne da bi se pri tem zvijali. Tudi ta komponenta je na voljo v različnih zasnovah. V podjetju Mapal so izdelali vzorčno komponento srednje velikosti za modeliranje vseh dejanskih zahtev. Zaradi velikih obremenitev so torzijske povezave izdelane iz titana. Zaradi majhne toplotne prevodnosti titana, se material med obdelavo zelo segreje, kar negativno vpliva na življenjsko dobo orodja. Poleg optimizirane prevleke in priprave rezalnega roba je za učinkovito obdelavo ključnega pomena tudi uporaba ustrezne strategije obdelave. 

Podjetje Mapal s svojimi generičnimi komponentami za letalsko industrijo sledi konceptu, ki se je že izkazal na področju avtomobilske industrije, kjer so prav tako opredelili zahtevne komponente, ki se jih lahko obdeluje z njihovimi orodji. Večji del tehnologije obdelave na področju avtomobilske industrije sedaj pokrivajo ustrezne generične komponente. Podjetje Mapal s pomočjo teh generičnih komponent dokazuje, da ima vse tehnološke zmogljivosti na področju obdelave v letalski industriji. 


Več informacij na:
mapal.com
www.mb-naklo.si 

ar©tur 2021